بایگانی فروردين ۱۳۹۳ :: پنجروک

پنجروک

پنجروک، در اصطلاح بومی هرمزگان به معنای نیشگون است که گاهی کنایه از تذکر و تلنگر و انتقاد دارد.

پنجروک

پنجروک، در اصطلاح بومی هرمزگان به معنای نیشگون است که گاهی کنایه از تذکر و تلنگر و انتقاد دارد.

پیام های کوتاه
  • ۶ اسفند ۹۲ , ۰۰:۲۴
    کاسب
تبلیغات

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است


حُسن تو فراتر از بیان، یا زهرا

 

برای ارسال این کارت تبریک زیبا، به اینجا مراجعه نمایید.

 

امشب در این کویر گلی زاده می‌شود

دنیا به خاک بوسی اش آماده می‌شود

امشب هــزار دسته گل نور از بهشت

بــر خانه خدیــجه فرســــتاده می‌شود

می‌آید او که نوگــل پاک محمد اســت

زهــرا که مقتدای هـــر آزاده می‌شود

بوی گلاب می‌دهد امشب تمام خاک

امشب در این کویر گلی زاده می‌شود

حضرت فاطمه (س) فرموده‌اند:

بهترین شما کسانی هستند که در برخورد با مردم، نرم‌تر و مهربان‌ترند و با همسرانشان، مهربان و بخشنده‌اند. (دلائل الامامه طبری، ص 7)

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۴۴
روح الله کمالی

اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در حالی از تمدید بیمه طلایی فرهنگیان تا پایان اردیبهشت ماه امسال خبر می‌دهد که نارضایتی فرهنگیان از خدمات این بیمه بالا گرفته است.

پنجروک: طرح بیمه طلایی که از سال 89 با شعار رفاه بیشتر معلمان ازسوی وزیر وقت آموزش و پرورش به سبد هزینه‌ای فرهنگیان افزوده شد، هر سال ناکارآمدتر از سال قبل به نارضایتی فرهنگیان دامن می‌زند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۳۹
روح الله کمالی
 همچنان که در نوروز ۹۳ شاهد پخش مسابقه تلفنی «نو در دو» با شماره ۹۰۹ بودیم. با این تفاوت که هزینه این مسابقه از دقیقه‌ای حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان به علاوه هزینه تماس معمول این شماره‌ها، به هر دقیقه هزار تومان به علاوه هزینه تماس تغییر کرده بود.

مسابقه با تبلیغات مداوم و استقبال مردم برگزار شد و پس از پایان، نتایج قابل توجه بود؛ برخی شرکت‌کنندگان بیش از ۳ هزار امتیاز کسب کرده‌‌اند.
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۵۹
روح الله کمالی
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۲۱
روح الله کمالی
پنجروک Penjerok.blog.ir: تابستون هرمزگان این روزها در روزهای بهار شروع شده و تا انتهای پاییز همراه مردمه و این قصه هرساله نه تنها ما مردم هرمزگانه بلکه سیستان و بلوچستان و بوشهر و خوزستان و حتی بخشی از خراسان جنوبی و کرمان و فارس و قم و یزد هم با شدت کم و زیاد و طول متفاوت فصل گرمای تابستون رو حس میکنن.

اما گرمای هرمزگان چون با شرجی و کم شدن آب بدن و عرق ریختن همراهه متفاوته و تشنگی و عطش این گرما جوری دیگه است و لهله زدن برای جرعه ای آب دل آدم رو می سوزونه. 
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۵
روح الله کمالی

پنجروک Penjerok.blog.ir: یکی از فامیلهای نزدیک دختری ده دوازده ساله داشت این دختر دو سه سال اول صحیح و سالم بوده و زمانی که تازه شروع به بلند شدن می کنه و می خواد راه رفتن رو یاد بگیره بر اثر بیماری ناشناخته ای از ناحیه کمر به پایین فلج  میشه و قدرت تکلم تازه شروع شده اش رو از دست میده.

از اون موقع پدر و مادرش تمام هم و غمشون نگهداری از اون میشه، مادر مهربونش عین پروانه دور وجود شمع فرزندش میچرخه و با ذره ذره آب شدن دخترشون پرو بالش میسوزه و چهره شون روز به روز تکیده تر و پیرتر میشه.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۵۴
روح الله کمالی

پنجروک Penjerok.blog.ir: از یک هفته قبل از تعطیلات عید کرایه سواری های بین شهری در استان هرمزگان 21 درصد افزایش یافت و به گفته بعضی این افزایش قیمت مقطعی و فقط در ایام عید نوروز می باشد و بعد از آن به حالت قبل برمی گردد تا پس از افزایش قیمت بنزین کرایه افزایش یابد. 

چند نکته در مورد این گرانی به نظرم می آید:

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۳۵
روح الله کمالی

محمد النور زاکی یکی از فعالان فرهنگی از کشور سودان تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران تعداد شیعیان آفریقا را از یک میلیون نفر به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در این قاره افزایش داده است.

به گزارش جهان به نقل از تسنیم از قم، در روز اول اولین اجلاس ملی اصحاب عشق میزگردی با موضوع «تشریح موقعیت فرامرزی جبهه انقلاب» با حضور مهمانان خارجی برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۴۰
روح الله کمالی
پنجروک با هدف تقویت نقد درونی جامعه اسلامی ایرانی با اولویت محلی هرمزگان در زمینه موضوعات و مشکلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، امنیتی و ... در فضای مجازی متولد شده است.
رسانه وبلاگ پنجروک می خواهد بدون نگاه گروهی و جناحی و با تاکید بر پتانسیل جوانان و دانشجویان هرمزگانی در پیشبرد انقلاب اسلامی ایران و آبادانی هرمزگان عزیز سهیم باشد.
همه جوانان وبلاگ نویسان دانشجویان هرمزگانی می توانند همراه و همکار ما در این راه و روش شوند
۱۶ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۵۹
روح الله کمالی

تا سال 84 اینترنت کشور فقط از یک مبدا وارد می شده و آن هم استان هرمزگان و بندر جاسک بوده است از آن سال به بعد برای جلوگیری از قطعی و همچنین افزایش سرعت 8 مبدا ورودی دیگر در استانهای مرزی کشور ایجاد شد.

استان هرمزگان که اولین و از بزرگترین شاهراههای ورود اینترنت به کشور از طریق فیبر نوری و مسیر دریایی خلیج فارس است در دریافت این فناوری و خدمت مورد اجحاف قرار گرفته است.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۲۸
روح الله کمالی