قربان برم خدا را یک بام و دو هوا را :: پنجروک

پنجروک

پنجروک، در اصطلاح بومی هرمزگان به معنای نیشگون است که گاهی کنایه از تذکر و تلنگر و انتقاد دارد.

پنجروک

پنجروک، در اصطلاح بومی هرمزگان به معنای نیشگون است که گاهی کنایه از تذکر و تلنگر و انتقاد دارد.

پیام های کوتاه
  • ۶ اسفند ۹۲ , ۰۰:۲۴
    کاسب
تبلیغات

قربان برم خدا را یک بام و دو هوا را

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹ ق.ظ

"در نقد نیرنگ دولت راستگویان"

پنجروک penjerok.blog.ir: ابتدای ماه که زمان واریز شارژ سوخت وسایل نقلیه بود دولت مدعی راستگویی اعلام نمود که "هنوز قیمت جدید سوخت مشخص نشده است اما قطعا شیب افزایش قیمت ملایم خواهد بود" و وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها نیز با همان سهمیه قبلی بنزین 400 تومانی شارژ شدند تا صاحبان این گونه وسایل نقلیه نرخ کرایه ها را بالا نبرند.

اما چند روزی از وعده واریز گذشته بود که سهمیه ها با نرخ جدید اعلام شد و سهمیه واریزی وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها هم به قیمت جدید تبدیل شد.

اما نقد:

1. شیب ملایم افزایش یک نرخ چند است؟

افزایش نرخ بنزین سهمیه ای 400 تومانی به 700 تومان  یعنی افزایش 75 درصدی 

افزایش نرخ بنزین آزاد 700 تومانی به 1000 تومان یعنی افزایش 43 درصدی

که میانگین حدودا یک افزایش 54 درصدی را شامل می شود که افزایش  حداقل 50 درصدی کرایه های درون شهری و برون شهری و خطوط ریلی و هوایی و دریایی را حتما در پی دارد که به تبع افزایش روزانه قیمت مواد خوراکی توسط تولید کنندگان را شاهد خواهیم بود و البته افزایش بهای آبر و برق و گاز و لوازم خانگی و... و البته آنچه شاهد نخواهیم بود نظارت دولت بر این قیمت هاست.

افزایش حقوق کارمندان نیز 20 درصد بوده که گاهی اوقات برخی از آیتم هایی که به نفع کارمندان است نیز حذف می شود و افزایش حقوق کارگران نیز مثل همیشه با میل و کرم کارفرمایان بوده، و البته از ما بهتران در همه دولتها فوق العاده پاداش ها خواهند گرفت.

2. نیرنگ دولت بر صاحبان وسایل نقلیه:

یکی باید از این استخوان خرد کرده های سیاست بپرسد وقتی می خواهید نرخ را افزایش دهید چرا نیرنگ می کنید اول اینکه برای مردم حتی یک روز بلاتکلیفی زجر آور است بخصوص اگر اعتمادشان نسبت به دولت راستگویان بصورت شیب ملایم در حال کاهش باشد که مصداقش را در شیب ملایم افزایش قیمت سوخت دیدند.

دوم اینکه چرا بر صاحبان وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها نیرنگی زشت زده می شود وقتی کارت سوخت با سهمیه 400 تومانی شارژ می شود جز این انتظار نیست که تا پایان سهمیه، قیمت همان خواهد بود و با این قیمت می توان انتظار داشت که نرخ کرایه ها افزایش نیابد و گرنه انتظاری بیخود است و تبدیل سهمیه ها جز افزایش نرخ بی اعتمادی، این مثل معروف که از قضا همین چند روز پیش جناب آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم به دلیلی به کار برده اند در ذهن تداعی می شود که:

"قربان برم خدا را، یک بام و دو هوا را"

نظرات  (۳)

وب خوبی دارید.
دوست داشتید تبادل لینک کنیم خبر بدید.
یا علی مدد
دولت راستگویانه دیگه ازشم غیر این توقعی نیست
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
قربان برم خدا را، یک بام و دو هوا را "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/26105
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام سجّاد (علیه‌السّلام): حقّ سرپرست علمی تو آن است که وی را بزرگ بشماری و به او نیک گوش بسپاری و توجّه کنی... و اگر نزد تو از او به زشتی یاد کردند، دفاع کنی و عیب‌هایش را بپوشانی و افتخاراتش را آشکار سازی."
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی